|Mis en vente dans la catégorie :
Vous en avez un à vendre ?

Les écoles trahies : racines de l'échec dans l'éducation en centre-ville par Neckerman : neuf

État :
Neuf
Prix :
42,91 USD
Environ39,51 EUR
Livraison :
Gratuit Standard Shipping. Afficher les détailspour la livraison
Lieu où se trouve l'objet : Sparks, Nevada, États-Unis
Délai de livraison :
Estimé entre le sam. 25 mai et le ven. 31 mai à 43230
Les délais de livraison sont estimés au moyen de notre méthode exclusive basée sur la distance entre l'acheteur et le lieu où se trouve l'objet, le service de livraison sélectionné, l'historique des livraisons du vendeur et d'autres facteurs. Les délais de livraison peuvent varier, notamment pendant les périodes de pointe.
Retours :
Retour sous 30 jours. L'acheteur paie les frais de retour. Afficher les détails- pour en savoir plus sur les retours
Paiements :
     

Achetez en toute confiance

Garantie client eBay
Obtenez un remboursement si vous ne recevez pas l'objet que vous avez commandé. 

Détails sur le vendeur

Inscrit comme vendeur professionnel
Le vendeur assume l'entière responsabilité de cette annonce.
Numéro de l'objet eBay :404115372843
Dernière mise à jour le 08 mai 2024 03:46:51 CEST. Afficher toutes les modificationsAfficher toutes les modifications

Caractéristiques de l'objet

État
Neuf: Livre neuf, n'ayant jamais été lu ni utilisé, en parfait état, sans pages manquantes ni ...
Book Title
Schools Betrayed: Roots of Failure in Inner-City Education
Publication Date
2010-06-15
Pages
272
ISBN
9780226569611
Publication Year
2010
Type
Textbook
Format
Trade Paperback
Language
English
Publication Name
Schools Betrayed : Roots of Failure in Inner-City Education
Item Height
1.1in
Author
Kathryn M. Neckerman
Item Length
9in
Publisher
University of Chicago Press
Item Width
6in
Item Weight
14.6 Oz
Number of Pages
272 Pages

À propos de ce produit

Product Information

The problems commonly associated with inner-city schools were not nearly as pervasive a century ago, when black children in most northern cities attended school alongside white children. In Schools Betrayed , her innovative history of race and urban education, Kathryn M. Neckerman tells the story of how and why these schools came to serve black children so much worse than their white counterparts. Focusing on Chicago public schools between 1900 and 1960, Neckerman compares the circumstances of blacks and white immigrants, groups that had similarly little wealth and status yet came to gain vastly different benefits from their education. Their divergent educational outcomes, she contends, stemmed from Chicago officials' decision to deal with rising African American migration by segregating schools and denying black students equal resources. And it deepened, she shows, because of techniques for managing academic failure that only reinforced inequality. Ultimately, these tactics eroded the legitimacy of the schools in Chicago's black community, leaving educators unable to help their most disadvantaged students. Schools Betrayed will be required reading for anyone who cares about urban education.

Product Identifiers

Publisher
University of Chicago Press
ISBN-10
0226569616
ISBN-13
9780226569611
eBay Product ID (ePID)
80092721

Product Key Features

Author
Kathryn M. Neckerman
Publication Name
Schools Betrayed : Roots of Failure in Inner-City Education
Format
Trade Paperback
Language
English
Publication Year
2010
Type
Textbook
Number of Pages
272 Pages

Dimensions

Item Length
9in
Item Height
1.1in
Item Width
6in
Item Weight
14.6 Oz

Additional Product Features

Lc Classification Number
Lc5133
Table of Content
Preface Acknowledgments Introduction CHAPTER 1. Urban Decline CHAPTER 2. Labor Markets CHAPTER 3. Communities and Cultures CHAPTER 4. Racial Segregation and Inequality CHAPTER 5. Vocational Education CHAPTER 6. Remedial Education CHAPTER 7. Classroom Dynamics Conclusion Appendix A: Quantitative Evidence Appendix B: Historical Evidence concerning Language Styles and Schooling Notes Selected Bibliography Index
Copyright Date
2010
Target Audience
Scholarly & Professional
Topic
Educational Policy & Reform / General, Urban, General, Ethnic Studies / African American Studies, Sociology / Urban
Dewey Decimal
370.9773/11
Dewey Edition
22
Illustrated
Yes
Genre
Education, Social Science

Description de l'objet fournie par le vendeur

Informations sur le vendeur professionnel

Alibris, Inc.
Rob Lambert
2560 9th St
Ste 215
94710-2565 Berkeley, CA
United States
Afficher les coordonnées
: liam-e esserdAmoc.sirbila@90_skoob_flah
Je certifie que toutes mes activités de vente seront conformes à toutes les lois et réglementations de l'UE.
AlibrisBooks

AlibrisBooks

98,5% d'évaluations positives
1,8 millions objets vendus
Visiter la BoutiqueContacter

Évaluations détaillées du vendeur

Moyenne pour les 12 derniers mois

Description exacte
4.9
Frais de livraison raisonnables
4.9
Livraison rapide
4.9
Communication
4.9
Inscrit comme vendeur professionnel

Évaluations en tant que vendeur (459.571)

y***s (3057)- Évaluations laissées par l'acheteur.
Dernier mois
Achat vérifié
All good, thanks. 
h***k (735)- Évaluations laissées par l'acheteur.
Dernier mois
Achat vérifié
Thank you
u***u (951)- Évaluations laissées par l'acheteur.
Dernier mois
Achat vérifié
Fast shipping thank you