Vous en avez un à vendre ?

Tourisme : entre lieu et performance, couverture rigide par Coleman, Simon (EDT) ; C...

État :
Neuf
3 disponibles
Prix :
176,03 USD
Environ164,79 EUR
Livraison :
Gratuit Economy Shipping. Afficher les détailspour la livraison
Lieu où se trouve l'objet : Jessup, Maryland, États-Unis
Délai de livraison :
Estimé entre le ven. 28 juin et le mer. 10 juil. à 43230
Les dates de livraison estimées - la page s'ouvre dans une nouvelle fenêtre ou un nouvel onglet prennent en compte le délai d'expédition indiqué par le vendeur, le code postal de l'expéditeur, le code postal du destinataire et la date d'acceptation de l'offre. Elles dépendent du service de livraison sélectionné et de la date de réception du paiementréception du paiement - la page s'ouvre dans une nouvelle fenêtre ou un nouvel onglet. Les délais de livraison peuvent varier, notamment pendant les périodes de pointe.
Retours :
Retour sous 14 jours. L'acheteur paie les frais de retour. Afficher les détails- pour en savoir plus sur les retours
Paiements :
     

Achetez en toute confiance

Garantie client eBay
Obtenez un remboursement si vous ne recevez pas l'objet que vous avez commandé. 

Détails sur le vendeur

Inscrit comme vendeur professionnel
Le vendeur assume l'entière responsabilité de cette annonce.
Numéro de l'objet eBay :364862538819

Caractéristiques de l'objet

État
Neuf: Livre neuf, n'ayant jamais été lu ni utilisé, en parfait état, sans pages manquantes ni ...
Book Title
Tourism : Between Place and Performance
ISBN
9781571817457
Subject Area
Travel, Business & Economics, Social Science
Publication Name
Tourism : between Place and Performance
Publisher
Berghahn Books, Incorporated
Item Length
9 in
Subject
Methodology, Industries / Hospitality, Travel & Tourism, General, Anthropology / General
Publication Year
2002
Type
Textbook
Format
Hardcover
Language
English
Author
Mike Crang
Item Weight
0 Oz
Item Width
6 in
Number of Pages
260 Pages

À propos de ce produit

Product Information

Many accounts of tourism have adopted an almost paradigmatic visual model of the gaze. This collection presents an expanded notion of spectatorship with a more dynamic sense of embodied and performed engagement with places. The approach resonates with ideas in anthropology, sociology, and geography on performance, invented traditions, constructed places and traveling cultures. Contributions highlight the often contradictory, contested and paradoxical constructions of landscape and community involved both in tourist attractions and among tourists themselves. The collection examines many different practices, ranging from the energetic pursuit of adventure holidays to the reading of holiday brochures. It illustrates different techniques of seeing the landscape and a variety of ways of creating and performing the local. Chapters thus demonstrate the mutual entanglement of practices, images, conventions, and creativity. They chart these global flows of people, texts, images, and artefacts. Case studies are drawn from diverse types of tourism and destination focused around North America, Europe, and Australasia.

Product Identifiers

Publisher
Berghahn Books, Incorporated
ISBN-10
157181745x
ISBN-13
9781571817457
eBay Product ID (ePID)
23038453416

Product Key Features

Number of Pages
260 Pages
Language
English
Publication Name
Tourism : between Place and Performance
Publication Year
2002
Subject
Methodology, Industries / Hospitality, Travel & Tourism, General, Anthropology / General
Type
Textbook
Subject Area
Travel, Business & Economics, Social Science
Author
Mike Crang
Format
Hardcover

Dimensions

Item Weight
0 Oz
Item Length
9 in
Item Width
6 in

Additional Product Features

LCCN
2002-018267
Dewey Edition
21
Target Audience
Scholarly & Professional
Illustrated
Yes
Dewey Decimal
338.4/791
Lc Classification Number
G155.A1 T58953 2002
Table of Content
List of Illustrations List of Tables Acknowledgements List of Contributors Preface Jeremy Boissevain Chapter 1. Grounded Tourists, Travelling Theory Simon Coleman and Mike Crang THE PLACE OF NATURE Chapter 2. Chapter 3. The Accelerated Sublime: Thrill-seeking Adventure Heroes in the Commodified Landscape Claudia Bell and John Lyall Chapter 3. Making the Scene: The Poetics and Performances of Displacement at the Grand Canyon Mark Neumann Chapter 4. The Scottish Highlands as Spectacle Fraser MacDonald BACK TO THE CITY Chapter 5. Acing Local: Two Performances in Northern Italy Paola Filippucci Chapter 6. "Cose Paesane" : Enacting Ambivalent Identities in the Italian Alps Keith Ridler Chapter 7. Go Athens: A Journey to the Centre of the City Penny Travlou Chapter 8. Adventure Tourists and Locals in a Global City: Resisting Tourist Performances in London's 'East End' John Eade DISTANCIATED PLACES Chapter 9. Welcome to Flintstones-Land: Contesting Place and Identity in Goreme, Central Turkey Hazel Tucker Chapter 10. Performing Place: A Hyperbolic Drugstore in Wall, South Dakota Eve Melzer Chapter 11. Farming, Dreaming and Playing in Iowa: Japanese Mythopoetics and Agrarian Utopia Charles Fruehling Springwood BRINGING IT ALL BACK HOME Chapter 12. The Power of Metaphors in Tourism Theory David Chaney Chapter 13. Surrounded by Place: Embodied Encounters David Crouch References Index
Copyright Date
2002

Description de l'objet fournie par le vendeur

Informations sur le vendeur professionnel

Expert Trading Limited
John Boyer
9220 Rumsey Rd
Ste 101
21045-1956 Columbia, MD
United States
Afficher les coordonnées
: liam-e esserdAmoc.secirpkoobtaerg@sredroyabe
Je certifie que toutes mes activités de vente seront conformes à toutes les lois et réglementations de l'UE.
Great Book Prices Store

Great Book Prices Store

96,8% d'évaluations positives
1,2 millions objets vendus
Visiter la BoutiqueContacter
Répond en général sous 24 heures

Évaluations détaillées du vendeur

Moyenne pour les 12 derniers mois

Description exacte
4.9
Frais de livraison raisonnables
5.0
Livraison rapide
4.9
Communication
4.8
Inscrit comme vendeur professionnel

Évaluations en tant que vendeur (344.551)

9***c (1379)- Évaluations laissées par l'acheteur.
Dernier mois
Achat vérifié
Great product
-***4 (352)- Évaluations laissées par l'acheteur.
Dernier mois
Achat vérifié
Great item, as described. Thnx!
s***n (110)- Évaluations laissées par l'acheteur.
Dernier mois
Achat vérifié
Item arrived about a week and a half after expected… not the sellers fault, not sure what happened… but when I expressed concern to seller they were pretty fast with response.