Photo 1/1

Galerie
Photo 1/1

Vous en avez un à vendre ?
Chose réelle : imitation et authenticité dans la culture américaine, 1880-1940 par Orvell
47,65 USD
Environ40,81 EUR
État :
Neuf
Livre neuf, n'ayant jamais été lu ni utilisé, en parfait état, sans pages manquantes ni endommagées. Consulter l'annonce du vendeur pour avoir plus de détails.
Oops! Looks like we're having trouble connecting to our server.
Refresh your browser window to try again.
Livraison :
Gratuit Standard Shipping.
Lieu où se trouve l'objet : Sparks, Nevada, États-Unis
Délai de livraison :
Estimé entre le lun. 18 août et le sam. 23 août à 94104
Retours :
Retour sous 30 jours. L'acheteur paie les frais de retour. Si vous utilisez un bordereau d'affranchissement eBay, son coût sera déduit du montant de votre remboursement.
Paiements :
Achetez en toute confiance
Le vendeur assume l'entière responsabilité de cette annonce.
Numéro de l'objet eBay :403865376563
Dernière mise à jour le 02 août 2025 03:25:50 CEST. Afficher toutes les modificationsAfficher toutes les modifications
Caractéristiques de l'objet
- État
- Publication Date
- 2014-08-30
- ISBN
- 9781469615363
À propos de ce produit
Product Identifiers
Publisher
University of North Carolina Press
ISBN-10
1469615363
ISBN-13
9781469615363
eBay Product ID (ePID)
202416565
Product Key Features
Edition
2
Book Title
Real Thing : Imitation and Authenticity in American Culture, 1880-1940
Number of Pages
420 Pages
Language
English
Topic
United States / 19th Century, Modern / 20th Century, American / General, United States / General
Publication Year
2014
Illustrator
Yes
Genre
Literary Criticism, Literary Collections, History
Format
Trade Paperback
Dimensions
Item Height
1 in
Item Weight
5 oz
Item Length
9 in
Item Width
6 in
Additional Product Features
Intended Audience
Trade
LCCN
2015-300622
Dewey Edition
19
TitleLeading
The
Dewey Decimal
973
Edition Description
Special
Synopsis
In this classic study of the relationship between technology and culture, Miles Orvell demonstrates that the roots of contemporary popular culture reach back to the Victorian era, when mechanical replications of familiar objects reigned supreme and realism dominated artistic representation., In this classic study of the relationship between technology and culture, Miles Orvell demonstrates that the roots of contemporary popular culture reach back to the Victorian era, when mechanical replications of familiar objects reigned supreme and realism dominated artistic representation. Reacting against this genteel culture of imitation, a number of artists and intellectuals at the turn of the century were inspired by the machine to create more authentic works of art that were themselves "real things." The resulting tension between a culture of imitation and a culture of authenticity, argues Orvell, has become a defining category in our culture. The twenty-fifth anniversary edition includes a new preface by the author, looking back on the late twentieth century and assessing tensions between imitation and authenticity in the context of our digital age. Considering material culture, photography, and literature, the book touches on influential figures such as writers Walt Whitman, Henry James, John Dos Passos, and James Agee; photographers Alfred Stieglitz, Walker Evans, and Margaret Bourke-White; and architect-designers Gustav Stickley and Frank Lloyd Wright.
LC Classification Number
E169.1.O783 2014
Description de l'objet fournie par le vendeur
Informations sur le vendeur professionnel
À propos de ce vendeur
AlibrisBooks
98,6% d'évaluations positives•1,9 millions objets vendus
Inscrit comme vendeur professionnel
Évaluations du vendeur (514.976)
- c***r (28)- Évaluations laissées par l'acheteur.Dernier moisAchat vérifiéThe book arrived on time and in good condition. I would buy from this seller again. Thank you!
- 5***5 (3613)- Évaluations laissées par l'acheteur.Dernier moisAchat vérifiéFine
- a***r (185)- Évaluations laissées par l'acheteur.Dernier moisAchat vérifiéShipped fast and arrived in condition as advertised, would buy again!